BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 25, 2010

Bosan..

Dah beberapa ketika praktikal.. aku tak pasti lagi apa perasaan aku ketika ini. Suka ke? Tak suka ke? Aku sendiri tak tahu. Adakah aku tak memahami perasaan sendiri? Atau aku kurang menyelami hati sendiri? Susah nak di jelaskan, susah lagi nak di luahkan.. apa yang aku tau, aku rasa tak selesa. Rasa keliru yang sentiasa menyelubungi. Apa yang dibuat serba tak kena. Ada saja yang salah. Itu salah, ini salah. Serba salah..
Patutnya aku suka la bila dapat praktikal di tempat kerajaan, walaupun bukan kerajaan sepenuhnya. Aku dijanjikan alaun yang agak lumayan dimana aku tak dapat menolak dari datang ke sini. Aku sepatutnya lagi rasa bahgia bila jabatan ni tak bagi apa-apa kerja pun untuk aku. Aku patut gembira bila semua yang ada di sini buat hal masing-masing, dan lansung tak pedulikan aku….
Tapi aku tak selesa, tak gembira dan tak tenteram. Rasa serba salah. Mereka kerja tungang terbalik tapi aku buat kerja aku je. Tak campur dengan mereka pun. Rasa tak BEST je. Macam terasa diperhatikan je. Yela, aku sorang je yang tak ada kerja. Mungkin mereka fikir… dapat alaun buta je budak ni… actually, aku yang fikir macam tu. Macam tak patut dapat alaun je kalau terus tak ada kerja sampai hujung praktikal ni.. Kalau macam ni, tak sesuai la aku kerja di jabatan kerajaan. Aku tak selesa bila duduk saja.
Tapi dari apa yang aku tengok, SEMAKIN BESAR PANGKAT SESEORANG TU, MAKIN RINGAN KERJA DIA. Yela, ashik mengarah orang bawahan saja. Rasa tak seronok pula macam tu. So orang bawah tak suka orang atas. Orang atas pula tak pandang pun orang bawah…

Bosan…..

0 comments: